שלום אורח - החשבון שלך
בלוג כפר יונה
 
כדי להרשם לרשימת הדיוור שלנו
האי מייל שלנו הוא : kfaryonablog@gmail.com
עיקבו אחרי בלוג כפר יונה בטוויטר
 

 

 RSS
על הבלוג בלוג כפר יונה הוא בלוג שנועד לאינטרקציה בין תושבי כפר יונה לבין עצמם. אתם מוזמנים לשלוח אל הבלוג מאמרים, דיעות, ביקורת, חדשות תמונות ועוד. כתובת המייל של הבלוג kfaryonablog@gmail.com - הפיצו אותו ונהנה כולנו. תנאי תגובה וגלישה: התגובות בבלוג זה על אחריות המגיבים בלבד. נא לשמור על לשון נקייה ומכובדת, להמנע מהשמצה ומלשון הרע. לבעל הבלוג הרשות לערוך תגובות ולצנזר על פי שיקול דעתו הבלעדי.
תגובות

 

 

 

 

 

FREE

אולסייל

posts
לפני כעשרים שנה הוקם בכפר יונה קניון.
 
הוא זכה לשם היומרני קניון הכפר.
 
מאז שקם הקניון נחשף יותר ויותר התיכנון העלוב שלו. חוסר במקומות חניה, תאורה גרועה, עיצוב אפלולי, ועכשו כנראה גם אחזקה ברמה של שוק תורכי. שתי הכניסות מלוכלכות, השוהים בו קבע מעשנים בלי סוף וענני ניקוטין מחללים את ריאותיהם של אלו שמניחים שהחוק האוסר עישון הוא חוק טוב ובריא ומגיעים כדי לבצע מעט קניות של מה ששכחו לקנות במקום נאה ומסודר יותר.
 
 

 

 
 
באסטות בקניון...??..
 
את הכניסה לסופרמרקט שבקניון חוסמות באסטות בסגנון עדות אפגניסטאן, מבחינת "תפוס שטח ככל יכולתך", העגלות והמכות על הקירות לצד הליכלוך מסביב למבנה הפך לתמונת מצב קבועה ויש כאלו שלנו שואלים אם לא לקרוא לו קניון "הכַּאפָר".
 
כדי לחנות בשטח החניה שלצד הקניון צריך לעבור מעל מהמורות כורכר ובורות נוגסות שסי, וכדי לחנות ממול צריך לחנות בחניה כפולה ולהמתין למסכן שנשלח לבצע משימה קשה של רכישה מהירה. ישנה אפשרות אחרת לעבור עבירת תנועה ולחנות מעבר לכביש - או להכנס מאחור לחניה צרה ומאוד מאוד מלוכלכת...
 
 
על המחדלים התכנוניים ועל האחזקה הנוראית אפשר להתלבט מי אחראי - אפשר גם לחשוב ולהרהר מדוע לא חשבו על רעיון עיצובי פשוט של שילוט אחיד בסגנון מיוחד שיקנה למקום איזושהי אסטטיקה (להעתיק  רעיונות כדוגמאת המדרחוב בזכרון יעקב למשל או בבנימינה ולא חסרות דוגמאות) להגביר את התאורה ולמנוע עישון כרוני ... אבל אלו רעיונות נועזים מידי לאלו שראו בקניון הקיים את הגשמת פסגת חייהם.
 
ברור לגמרי שמעט התייחסות יותר רצינית לקניון, למראהו, לאסטטיקה, לנקיון ולסדר לא רק שיעשו טוב לקונים ולקהל אלא בעיקר לבעלי העסקים שם שבודאי יהנו מהרבה יותר לקוחות והכנסות כתוצאה מכך.
 
אנחנו מביאים לפניכם בבלוג כפר יונה את מכתבו של תושב הכפר ,  ניק,  לראש מועצת כפר יונה בעניין הקניון - ותחליטו אם אתם לא מצטרפים לבקשה:
 
 
 
אפי שלום,
 
רק בגלל הערכתי העמוקה והאמיתית שלי אליך, העדפתי עד כה לא לפנות לגורמים חיצוניים כגון : איכות הסביבה ומשרד הבריאות על מנת להורות ולהראות לכם במועצת כפר יונה כיצד כן ניתן לפתור את בעיית העישון בקניון כפר יונה. אבל לאחר כשנה של אי-עשייה מוחלטת, פגה סבלנותי. 
 
 
ידידי אפי - לא נעשה שום דבר כדי להפסיק תופעה מגונה זו, והאמן לי - זאת לא משימה גדולה עליך: מערכת כריזה בקניון כפי שנהוג בכל הקניונים בארץ, פניות ישירות בכתב ופניות אישיות לבעלי עסקים, וכן הכשרת פקחים.
 
 
גם עובדיך הנאמנים דני וג'קי ומנהל הקניון קובי, אינם מסוגלים לאכוף את החוק על אף שזה הקניון היחיד שאני מכיר בכל רוחבי הארץ שמעשנים באופן חופשי וללא בושה במסך עשן כבד כל שעות היממה.
 
 
אייל אורטל מבקש שאכתוב בבלוג שלו על מה שבעיניי אוזלת היד שלך, אבל לא ברצוני להכפיש את שמך או להשמיץ אף אחד.
 
 
לא פעם, איימו עלי לאחר שביקשתי בנימוס שיכבו את הסיגריה. גם היום איזה פרחח מעשן בבית קפה אמר לי "סע, סע לפני שאטפל בך."
 
 
אפי, אתה עומד בראש מערכת שמאפשרת התנהגות כזאת, התנהגות של אי-ציות לחוק, של בריונות, וחוסר כבוד, אותה התנהגות כמו זאת שהשליחה לאחרונה בקבוק תבערה לספרייה, ושרפה מקום התרבות העיקרי שיש לנו בכפר.
 
 
אני מצפה להתייחסותך הישירה והמיידית.
 
 
בכבוד רב
 
ניק קופלוף  
 
 
העתק:
שר הבריאות - ראש הממשלה בנימין נתניהו
שר להגנת הסביבה - ח"כ גלעד ארדן
תגובות
כפר יונאי
אל תדאג כותב יקר, לפני הבחירות הבאות (או כנראה ממש בסמוך להן) אפי יטפל בבעיה... אם אתה לא מבין זאת - יש לך ציפיות גבוהות....
30/10/2009 09:11:18
אלי
לכפר יונאי - לא הכל קשור לאפי דרעי. מי שאחראי זה לדעתי חברת האחזקה שלא עושה כלום כדי שהקניון יראה נורמלי - אין שם דין ואין דיין אנשים נתקלים בעגלות בכניסה לסופר ואחד בשני - עישון וליכלוך כאילו שהיא שם רק בתיאוריה אין אחזקה ממש ואין שום סגנון למישמש של החנויות שם... אז הפניה היא לכל בעלי החנויות: תדרשו תקבלו !!
30/10/2009 09:27:26
תורכים ...
מישהו היה במרכז מסחרי בתורכיה או בתאילנד אותו דבר אצלנו הכל קשור לאיכות הניהול ול
30/10/2009 11:23:52
נקודת הג'י מייל
אני מעדיף את הקניון כברירת מחדל על המיני מרקט העזתי שמהצד השני , זה מקומם לראות איך נראה מרכז הכפר ממש "שכונה" פחונים וכל הזבל הזה בעוד שברור שחבר'ה תופרים שם קופות שאינן מצדיקות את הקמצנות הנוראית שלהם קצת השקעה והמקום יראה אחרת לגמרי. ברור גם שנכונה הטענה שנלחמים על כל מטר עבור באסטה כאן ובאסטה שם - אבל רבותי 70 אחוז מהתושבים לא קונים בגלל הג'יפה הזו !! תעשו סדר ונתחיל לקנות אצלכם...
30/10/2009 14:52:55
לאלי
אני חולק עליך. לראש המועצה הרבה מאוד בבחירת חברת האחזקות, לא? אין לו אפשרות ללחוץ עליהם? אם לוקח למועצה שבועיים לתקן ברז דולף, יקח להם עוד 32 שנה עד שהקניון יראה נורמאלי
02/11/2009 08:03:36
תושב כפר יונה
למועצה אין שום צד בניהול הקניון !!!!!
28/11/2009 19:57:06

 

בשבוע שעבר התקשר אלי בני בן ה- 4, וסיפר לי באושר כי הוא זכה ב- 7 שקלים, שאלתי אותו כיצד? וכמה זה עלה לי?, הוא סיפר לי שהלך עם אימא למכונת המחזור ( יש כזו בכפר בסניף מגה בעיר דרום ) והכניס למכונה את אותם בקבוקים שהקפיד לשמור באדיקות כחודש ימים. מעבר לאושר של ילדי שיגדל ובטח יהפוך לגרופי של הנושא, כדור הארץ- הוא המרוויח העיקרי.

"מִחזור הוא תהליך שבו מפרקים פסולת ו"מחזירים" אותה למצב של חומר גלם, אשר ישמש לייצור מוצרים חדשים. המחזור מאפשר חיסכון בחומרי גלם בתוליים מצד אחד ומצמצם את כמויות הפסולת והזיהום מצד שני, ועל כן נודעת לו חשיבות גם כלכלית וגם אקולוגית".

למה חשוב למחזר, את זה לא צריך לפרט. כרגע בכפר יונה מוצבים מספר מיכלים לאיסוף בקבוק פלסטיק שממוקמים בחניית הקניון , בשדרות רבין , ברחובות ברקת, צבעוני ,שדרות מנחם בגין וברחובות הדרים, הרצל, אלפסי וירקון. מקצת חקירה ברשת עולה כי בישראל צורכים מדי שנה כ - 600 מיליון בקבוקי משקה גדולים וכ- 300 מיליון בקבוקים קטנים. סה"כ בשנה אחת בישראל כמות מוצרי הפלסטיק המושלכים לפסולת מגיעה לכ-450,000 טון הישראלים ממחזרים כ- 14 אחוז מהם!!!.

ברחבי הארץ פרושים כ-7,000 מתקנים לאיסוף בקבוקי ליטר וחצי, והם נמצאים בכ- 140 רשויות מקומיות. כידוע על בקבוקי הליטר וחצי חוק הפיקדון אינו מתקיים מכיוון שיש התנגדות נחרצת של הסיעות הדתיות עקב הייקור של הבקבוקים למגזרים שלהם ( למה הם לא ממחזרים? ).

 

אני יודע שזה מציק לשמור את הבקבוקים בבית, לכן גם לטובת זה מגיעים לנו מספר חכמים ברשת שמציעים למעוך את הבקבוקים, ככה הם תופסים פחות נפח וקל יותר לאכסן אותם - להלן הדגמה מהיוטיוב. http://www.youtube.com/watch?v=o_Q0mCcv4yU

 

לשאלתי מה עושים עם הבקבוקים הממוחזרים, נתקלתי בהמצאות נפלאות כמו טלפון סלולארי של חברת מוטורולה ועוד.. אבל בעיקר את רוב החומר גורסים לפתיתים לבנים, שקופים וצבעוניים. את חומר הגלם מהאיכות הטובה ביותר מוכרים במחיר הגבוה ביותר. פתיתים מבקבוקים שקופים, נמכרים בארץ ליצרני סלסילות לפירות .מהחומרים האחרים מייצרים סיבי טקסטיל, למעילי פליז למשל, שממילא נצבעים בצבעים שונים, או חומר מילוי למעילים ושקי שינה.

 

במועצה שוקדים בימים אלה על מכרז להגדרת מספר מוקדי מחזור שיכללו נייר / סוללות ועוד.

אני מקווה שהמכרז יצא לפועל במהירות כי בתחום הזה כולנו ביחד.

 

לאוויר נקי יותר, שלכם שי רומנו – חבר מועצה.

 
 
תגובות
בצפונה של כפר יונה, היכן שמצויה היום שדרת הדקלים ורחוב אלימלך, שכנה בשנת השלושים של המאה הקודמת חוות השוב"ים שנקראה גם "נחלת השבים".
 
השוב"ים היוו קבוצה של יהודים ציונים דתיים בני הפועל המזרחי שהגיעו לארץ ישראל מארצות הברית ואשר הקימו התיישבות חקלאית ולמדו הלכות.

לאחר תקופה מה נקלעו לקשיים  ורצו למכור את השטחים החקלאיים לאפנדים ערבים מאזור טול כרם, הנהגת הישוב נרעשה ואלו פנו אל מר אוקסנבאום (לימים קרני) שרכש את הפרדסים.
 
 
קבוצת השובי"ם עזבה את כפר יונה והצטרפה לגרעינים שהקימו את הקיבוצים הדתיים בעמק בית שאן. לנו הם השאירו את שדרת הדקלים ואת מעט הפרדסים שעוד נשארו...
 
 
אלו מעט תמונות של השוב"ים מראשוני כפר יונה:
 

 

 
 
 
 
.
 
 
במסמך אחר - דף פרסום של חברת הסעות "השרון המאוחד" אשר פעלה  בשנת השלושים של המאה הקודמת שנות ההקמה של כפר יונה שכולל גם מפה של מסלול הטיול ובה כל הישובים היהודיים שהיו קיימים באותה תקופה ( 1937) מצויינת גם החוווה של השוב"ים.
 
 
 
החומר באדיבות ישראלה רוזן - * החומר נאסף ע"י חברת המועצה ישראלה רוזן לרגל תערוכת כפר יונה חוגגת 75 שנים להקמתה" מספר  פוסטרים תלויים ברחבת המתנ"ס בקומה השנייה.
תגובות
נקודת הג'י מייל
בתמונה הראשונה והשניה באמצע - עומד מאחור בשניה - זה נראה דומה לאפי דרעי, שמימים ימימה ועד היום שולט בעניינים בכפר יונה - מצד שמאל שמעון פרס, שבינתיים התקדם ונהיה נשיא. דרעי כנראה נשאר תקוע באותו ג'וב...
26/10/2009 08:22:45
שאלה
איך יוצרים קשר עם בעל התמונות וההזמנה? אפשר לקבל מידע לגבי זה?
26/10/2009 08:22:50
נטלי
איזה יופי !! זה חומר לימודי ממדרגה ראשונה - זה חומר לויקיפדיה , מישהו חשב פעם להכניס את זה ? כל הכבוד לבלוג כפר יונה אתם לא רק מקטרים ויורקים אש וגופרית אלא גם יוצרים עניין אחר בכפר. נ-ה-ד-ר !!!
26/10/2009 12:45:02
קדם אקדמאית
אפשר לקרוא עוד על נחלת השבים http://www.hebrewbooks.org/pagefeed/hebrewbooks_org_36855_27.pdf
26/10/2009 12:47:38
שלומי הוא גולש בבלוג כפר יונה.
 
או שכך בחר לקרוא לעצמו.
 
במייל ששלח הוא מדווח על מעון לעבריינים שפתיחתו נמנעה באבן יהודה - אך התאפשרה בכפר יונה ברחוב החרוב 9.
 
מסתבר שבאבן יהודה מנעה התארגנות של תושבים את פתיחת המעון שנועד לחלופת מעצר לקטינים. לפי המייל, מי שהשכיר את ביתו למעון הינו/ה עובד/ת חינוך מקומי בכפר יונה שמתגורר/ת באבן יהודה ובאמתלה שמדובר בהשכרה לצורך ניהול משרד לעורכי דין.
 
כותב המייל מתלונן שהמעון נפתח בכפר יונה ושמדובר בחשיפת ילדי הכפר לסכנות שכן מדובר בנוער עבריין המואשם בעבירות קשות ומפעם לפעם מגיע למעון מלווה בשוטרים או בניידות שירות בתי הסוהר.
 
שכן סיפר לבלוג כפר יונה שאחד השוהים במעון הצליח לצאת ממנו בעורמה, פגש שתי ילדות בגיל העשרה התפאר ביצירות שגרמו לו הצלקות בגופו מדקירות שספג ברוב גבורתו ודרש כסף למונית כדי לברוח... שתי הילדות ההיסטריות סיפרו על כך להוריהן שגילו בתדהמה כי הם מתגוררים ליד מעון לעבריינים צעירים...
 
ישראלה רוזן, חברת המועצה מטעם סיעת ר"מ מסרה שלא מקובל שמוסדות סוציאליים יפתחו ללא תיאום מראש עם הרשות המקומית.
 
בינתיים התברר שהתושבים ברחוב החרוב שבהם האדריכל קובי שאול, לשעבר חבר סיעתו של ראש המועצה - יחד עם פעילים וחבר המועצה אבישי ברעם, הפגינו כנגד קיומו של המעון מול בית הספר שבו עובדת עובדת החינוך.
 
למרבה ההפתעה, שרונים, הועדה המקומית לתיכנון ולבניה שמצויה בעיצומים בימים אלו, שלחה פקחים למעון בדרישה לסגור אותו לאלתר בשל העדר אישור חוקי לאיכלוסו - גם לא כבית מגורים ואף הפסיקה את אספקת המים למעון. פניה לחברת החשמל העלתה שגם חברה זו תפעל לניתוק הבית מהחשמל בשל אי הסדרת האישורים על ידי הבעלים לצורך איכלוס הבית.
 
ניראה כי התגובה המהירה של שרונים וככל הנראה גם של המועצה הפתיעה אפילו אותם עצמם  ונשאלת השאלה - מדוע לא יקבלו שומרי החוק בכפר יונה תגובה כל כך מהירה גם בעשרות הפרות אחרות של חוקי התיכנון והבניה והשימוש החורג "למכביר"...
 
ובלוג כפר יונה שואל את עצמו : עכשו שהמועצה יודעת על המעון איזה מהלכים תעשה עוד כדי לסלקו מכאן ולסגור אותו ובינתיים מה עושה הרשות כדי להבטיח שהמעון לא יהווה מקור "של זליגה עבריינית" לתוך הכפר ?
 
שאלה אחרת שנשאלת היא איך יתכן שמעון כזה שמנוהל על ידי עמותה הנתמכת בכספי משרד הרווחה מפעילה מעון ללא אישורים חוקיים לאיכלוס וככל הנראה תוך עבירה על החוק ?
 
האם בחנה העמותה הזו שניתן למעון רישיון עסק ? האם יעלה על הדעת שעסק כזה - לכל דבר ועניין אפשר שיקום בבית פרטי בליבה של שכונת מגורים ?
 
בכל שימוש שאינו מגורים אלא הפעלת עסק יש להגיש בקשה לשימוש חורג במבנה, ראוי לבדוק כיצד בית שאין לו טופס 4 לאיכלוס חובר לרשת החשמל וקווי המים של הרשות המקומית.
האם שולמו כל האגרות וההיטלים?
 
מה המסקנה שיש להסיק כשמי שהשכיר את המקום הוא איש חינוך אם הוא אכן איש חינוך שעובד בכפר יונה ? האם ניתן לסמוך עליו בכל מה שנוגע לביטחונם של ילדינו ? האם שיקול הדעת שלו כלל רק את העניין הכלכלי למרות שברור לחלוטין שמדובר בפעולה לא חוקית וסיכון בטחון ילדינו ?
 
 
 
תגובות
משה רימר הוא מומחה ואסף דואר ובולאות.
 
בבלוג שלו בתפוז (כדי להכנס לבלוג הקליקו כאן) הסברים מפורטים ומרתקים הנוגעים התפתחות הדואר במדינת ישראל ובארץ ישראל לצד תמונות נדירות של פרטי אספנות, בולים מעטפות ומכתבים לאורך ההיסטוריה של הבולאות הישראלית.
 
לאחרונה פרסם בבלוג שלו מאמר הנוגע למכתב שיצא מכפר יונה ב 11 למאי 1948 חתום בחותמת מנהל העם.
 
 

הרקע להנפקת בולי מנהלת העם

 

בימים שקדמו להקמת המדינה, בתקופה שבין סגירת בתי הדואר המנדטוריים ובין תחילת  פעילותו של דואר ישראל, הופעלו שירותי הדואר בארץ ישראל על ידי ההנהגה הזמנית של  הישוב היהודי בארץ, שנקראה בשם "מנהלת העם". תקופה זו ידועה בתולדות ארץ ישראל בתור "תקופת המעבר".

 

ביום 15 באפריל 1948 החלו שלטונות המנדט לשתק בהדרגה את פעילותם של סניפי הדואר ברחבי הארץ. ראשונים נסגרו בתי הדואר הקטנים ביישובי הפריפריה, ויתר בתי הדואר נסגרו במהלך הימים הבאים. האחרונים שהמשיכו לפעול היו שני בתי הדואר הגדולים של תל אביב וחיפה, שגם פעילותם הופסקה ביום 5 במאי 1948.

 

מנהלת העם התארגנה החל ממחצית חודש אפריל 1948 להמשיך ולהפעיל את שירותי הדואר בעזרת העובדים היהודיים של דואר המנדט. היא פרסמה ביום 25 באפריל הודעות לקהל והנחיות לעובדי הדואר, בהן נאמר כי התעריפים וסדרי הדואר ימשיכו לפעול בהתאם למה שהיה נהוג בדואר המנדטורי.

 

החל מיום 2 במאי 1948 נפתחו לקהל כמעט כל שמונים סניפי הדואר שהיו קיימים ביישובים היהודיים, ולמרות קשיי התחבורה שנגרמו עקב הלחימה הופעל דואר הפנים בארץ ישראל כמעט ללא הפרעה.  

 

 

הכנת הבולים לדואר מנהלת העם

 

כחלק מהפסקת פעילות הדואר לא חידשו שלטונות המנדט הבריטי את מלאי הבולים בסניפי הדואר, ואנשי מנהלת העם נאלצו למצוא פתרון למחסור בבולים. מחוסר זמן ואמצעים לא ניתן היה להדפיס בולי דואר  חדשים, והוחלט להשתמש בבולים של הקרן הקיימת.

 

מאז תחילת המאה העשרים נהגה הקרן הקיימת להדפיס תוויות עם מסרים ציוניים ולמכור אותן לציבור. אלו לא היו בולי דואר, אלא תוויות שנועדו לאסוף תרומות מן הציבור. אנשי מנהלת העם החליטו לקחת ממחסני הקרן הקיימת את התוויות שנותרו במלאי, ולהטביע עליהן בעזרת חותמות גומי את המילה "דאר".

 

הוספת הדפס הרכב "דאר" על גבי התוויות נעשתה ידנית על ידי מתנדבים (בעיקר תלמידי תיכון), ובוצעה בבתי הדואר של תל אביב וחיפה. לצורך כך הוכנו בשתי הערים חותמות גומי מיוחדות. (כדי לקרוא את המאמר הנוגע לחותמת מנהלת העם הקליקו כאן)
 
המכתב שפורסם בבלוג של משה רימר חתום בחותמת מנהלת העם והוא אחדמשמונה מכתבים רשומים הידועים מכפר יונה אך הוא המכתב היחיד שבו רשום שם הישוב באותיות לטיניות.
 
באדיבותו הרבה הרשה לי משה רימר להעתיק את המידע לבלוג כפר יונה - עם קישור למאמר עצמו ותוך בקשה כי אם למי מקוראי בלוג כפר יונה יש מידע על תולדות הדואר בכפר יונה, או על זהותו של מנהל סניף הדואר המקומי של היישוב בשנת 1948, ישמח אם ייצור עם משה רימר קשר דרך הבלוג של משה רימר - כאן:
 
 
הנה המאמר והתמונות לפניכם:
 

מספר קטלוגי: חמ"ה51

סוג החותמת: חותמת מנהלת העם

 

 

הישוב

 

שם הישוב: כפר יונה

סוג הישוב: כפר

שנת הקמה: 1932

מספר התושבים (1948): 600

 

 

החותמת

 

 

 

 

 

השם הרשום בחותמת: כפר יונה

 

 

המכתב

 

 

 

 

 

יום המשלוח: 11 במאי 1948

סוג המכתב: מכתב רשום

הביול: ארבעה בולי מנהלת העם. 

ערך נקוב: 25 מיל (מכתב רגיל [10 מיל] + דמי רישום [15 מיל]).

 

הערות: המכתב שבתמונה הוא אחד משמונה מכתבים רשומים הידועים מכפר יונה.

 

מכתב זה הוא היחידי הידוע בו רשום שם היישוב בתווית הרישום באותיות לטיניות.

 

 

 

______________________________________

תודה למר איתמר קרפובסקי על עזרתו בהכנת

תגובות
ג'ון סמית'
יפה. הבלוג ממלא את יעודו בכבוד. תודה על המידע שיכול לשמש את ילדי בתי הספר בכפר יונה ובשרון. למדתי משהו והלוואי שנקבל עידכונים בבלוג רק מהסוג הזה.
21/10/2009 10:46:11
איציק itzk@gmail.com
יפה מאוד
21/10/2009 18:11:34
דיאנה סובול dianasubul@hotmail.com
פשוט מרגש!
21/10/2009 18:13:56
דוד יעקוב
אבא שלי היה שמה
21/10/2009 18:21:20
אייל אורטל
לדוד יעקב - אתה יכול לתקשר עם משה איגר דרך הבלוג שלו ואולי לתת לו אינפורמציה על משרד הדואר ההוא של כפר יונה. זה היתרון בקשירת חיבורים באינטרנט.
21/10/2009 18:57:00
מירי ג.
לכל אנשי הבלוג תמשיכו בעבודה הנהדרת שלכם זה משמח לקרוא גם מידע חיובי על הכפר שלנו שהוא יפה וטוב ואף אחד לא יקח את זה ממנו בוקר טוב לכולם
22/10/2009 07:32:59
לאחרונה נשמעים סיפורי השריפות ו/או ההצתות בכפר יונה כדבר שבשיגרה.
 
אנחנו תושבי הכפר איננו יודעים דבר על המקור לשריפות - את הסיבות או את הנסיבות.
 
הסיפריה בכפר נשרפה, עלתה באש והשמועה פרשה לה כנפיים כי מדובר בהצתה.
 
כיתה בבית הספר פני מאיר נשרפה והשמועה על הצתה באה אחריה.
 
לפני שני לילות חזרה רותי, תושבת חדשה בכפר יונה מהופעה שלה ובשעה 3 לפנות בוקר ראתה מכונית הונדה חדשה עולה באש.
את המצלמה שלה היא שלפה מתוך הרגל, כששאלה מה קרה נענתה כמו תמיד בכפר יונה : "מה איכפת לך ?,..."
 
אז תושבי כפר יונה היקרים: כן, איכפת לנו וככל שתגלו שיש תופעות שליליות נוספות בכפר יונה העלו אותן לבלוג, דווחו עליהן, ספרו לנו כי הבלוג הוכיח את עצמו כמביא לשינוי.
 
(כדי לקרוא על תוצאות הדיווח בבלוג קיראו כאן)
 
 
תגובות
 
 
לאור הנסיונות לגרום לקרע בין אוכלוסיות בכפר יונה על ידי גורמים שחפצים כנראה לבצע מהלך של "הפרד ומשול" ולאור טענות קשות על כי ההתנגדות לקריה החרדית האזורית בכפר יונה נעשת על ידי "שונאי דת:" או "שונאי דתיים" הפיצו ראש המאבק מנשר שמסביר את עמדתם, את ההתנגדות מקיר לקיר לקריה החרדית האזורית, ואת היותם שייכים לכל המגזרים, ללא כל כוונה ליצור קרע בין חברה לחברה.
 
המנשר לפניכם:
 
(ההפגה כאמור - מחר !!)
 

שלום לכולם,

בעקבות פניות חוזרות ונישנות של תושבים שסיפרו לנו שאנשים ב"חלונות הגבוהים" מנסים לדכא את המאבק בקרייה החרדית האיזורית בטענות שהמאבק הוא פוליטי שמונע ע"י אנשים שמתנגדים לדת,
רצינו להבהיר מספר נקודות ולהזים אימרות שיקריות אלא:

מטה המאבק והמתנדבים אינם משוייכים פוליטית לאף גורם פעיל בכפר.
הידברות עם גורמים פוליטים כמו ראש המועצה וחברי הקואליציה נעשתה על בסיס קבוע במטרה למצוא פתרון מוסכם. עד כה ניסיונות אלו העלו חרס היות וראש המועצה בוחר להתעלם מרצון מרבית התושבים, דתיים וחילוניים כאחד!

נערכו כ-5 פגישות אישיות וקבוצתיות עם ראש המועצה לפני שהמאבק החל וזאת במטרה למצוא פתרון שיהיה מוסכם על כל הצדדים. היחס שקיבלנו היה מזלזל (ראש המועצה הוציא מפות וביקש שנמצא מקום חלופי כי הוא לא הצליח...), ביקש שנארגן חתימות כדי שתיהיה לו "אסמכתה" לביטול ההקצאה, כשבפועל לא עשה דבר עם החתימות שהעברנו לו (כ-450 חתימות). דרך אגב, מאז חתמו על העצומה מעל 2000 איש סה"כ! אם עדיין לא חתמתם - אתם מוזמנים...

קידמנו בברכה כל סוג של הידברות, ובכלל זה גם שתי פגישות עם הרב הללויה (הרב של ש"ס ביישוב). הפגישות היו נעימות אך לא הייתה נכונות לדון בכלל בנושא מצידו של הרב הללויה.

לא הועלתה טענה אחת נגד הדת או דתיים ככלל. חלק נכבד ממתנגדי הקמת הקרייה החרדית האיזורית הינם חובשי כיפה, שומרי מצוות שומרי מסורת.
צוות הפעולה מתנגד נחרצות למעשים קיצוניים משני הצדדים וקורא לניהול המערכה בצורה תרבותית ראוייה וחוקית!
הובא לידיעתנו עניין חמור של שריפת כיתה בבית הספר "פני מאיר" ביום שבת האחרון. מיותר לציין שאנחנו מקווים שהמשטרה תמצא את אותם ונדליסטים שעשו זאת ותמצה איתם את הדין!

היות והרבה יותר קל להתבכיין ולטעון שהמאבק הוא פוליטי של שונאי דת ודתיים, מאשר להתייחס לעובדות - מספרים לכם סיפורים. כל פוליטקאי מתחיל יודע שקל יותר לתקוף את השליח מאשר את העניין עצמו, על אחת כמה וכמה פוליטיקאים שמשופשפים כבר 32 שנה...

קחו זאת לתשומת לבכם!

אז שיהיה ברור, הסיבות להתנגדות להקמת הקרייה החרדית האיזורית בקרב מרבית התושבים הן:

אין שום סיבה בעולם לתת קרקעות ציבוריות שאמורות לשרת את מרבית האוכלוסיה, לעמותה חרדית מזוהה פוליטית עם ש"ס. אין!
אין שום סיבה בעולם שתלמידי חכמים מישובים סמוכים יבואו ללמוד בתנאים של 20 תלמידים בכיתה כאשר תלמידי תושבי כפר יונה לומדים בכיתות עמוסות של כ-40 תלמיד. אין!
אין שום סיבה בעולם שמדי בוקר בבוקרו יצבאו על הכפר עשרות אוטובוסים עם מאות תלמידים מישובים סמוכים. אין!
אין שום סיבה בעולם שמיקום הקרייה החרדית האיזורית תהיה במרכזו של היישוב (בכל מקום נורמאלי אחר בתי ספר איזוריים שוכנים מחוץ ליישוב). אין!
אין שום סיבה בעולם שמצדיקה פנייה למפעל הפייס לקבלת 8 מיליון ש"ח לטובת עמותה חרדית פוליטית של ש"ס, במקום לקבל סכום זה עבור תלמידי כפר יונה. אין!
אין שום סיבה בעולם שמצדיקה הפיכת כפר יונה לאטרקטיבית עבור משפחות חרדיות מכל יישובי הסביבה שייבואו וישנו את ציביון הכפר. אין!
אין שום סיבה בעולם שמצדיקה שראש המועצה שנבחר לייצג את כל אוכלוסיית כפר יונה - יתעלם מרצונה של אוכלוסייה זו. אה...בעצם יש...קוראים לזה פוליטיקה...!
אז בפעם הבאה שתקבלו פלייר מעוצב מאותו ראש מועצה שמתעלם מכם ומרצונכם, עצה שלנו - זירקו את הפלייר לפח! הוא לא שווה את המילים שכתובות עליו...

אם גם אתם חושבים כמונו, אם גם אתם לא פוליטיים ולא נגד הדת, אבל כן נגד הקמת הקרייה החרדית האיזורית של דרעי ושל ש"ס - בואו להפגנת הענק ביום שישי הקרוב בשעה 08:30 בכניסה המערבית לכפר יונה.


 

לקבלת פרטים נוספים ועידכונים אתם מוזמנים להכנס לאתר www.kfaryona.com

תקוותכם לעתיד טוב יותר תלוייה רק בכם!

 
בינתיים באה לראשי המאבק בהקמה הקריה החרדית האזורית עזרה מכיוונו של ח"כ ניצן הורוביץ שנפגש עם ראש מועצת כפר יונה והתרשם לרעה מהתוכנית.
ח"כ הורוביץ גם פנה למנכ"ל מפעל הפים במכתב שמסביר את עמדתו ואת כוונותיו בעניין הקריה האזורית לרוב של תלמידים שאינם גרים בכפר יונה.
 
 
 

הכנסת

 

חבר הכנסת ניצן הורוביץ

יום רביעי 14 באוקטובר 2009

 

לכבוד

מר שאול סוטניק

מנכ"ל מפעל הפיס

 

הנדון: מימון מפעל הפיס לבניית בית ספר "פני מאיר" בכפר יונה

 

שלום רב.

בפגישה ביני לבין מר אפי דרעי, ראש המועצה המקומית כפר יונה, נודע לי כי מפעל הפיס הקצה סכום כסף נכבד (כארבעה מיליון שקלים, ע"פ עדות ראש המועצה) לבניית בית ספר יסודי שיופעל על ידי עמותת "פני מאיר" המקושרת עם זרם "מעיין החינוך התורני" של ש"ס. ראש המועצה הקצה שטח לבניית בית הספר בצמוד לשכונת מגורים המיועדת לציבור החילוני.

במהלך הפגישה, בה נכחנו אני, ראש המועצה ונציגיו ונציגי "ועד הפעולה" של התושבים, עלה כי הקמת בית הספר מנוגדת באופן בוטה לצרכי התושבים, ונועדה, לדברי ראש המועצה, לשרת את "צרכיו הפוליטיים", מה שנאמר תוך זלזול בוטה בתושבים אותם הוא אמור לשרת.

כפר יונה הוא ישוב חופשי בצביונו; בכפר מתגוררות כארבעים משפחות חרדיות (מתוך כ-20,000 תושבים), השולחות כמאה מילדיהן לבית הספר "פני מאיר" ביישוב; בבית הספר הנוכחי לומדים 216 ילדים – מרביתם אינם תושבי כפר יונה. בבית הספר החדש, הצפוי להיבנות במימון מפעל הפיס, יהיו 16 כיתות, וצפויים ללמוד בו למעלה מ-400 ילדים; כשלושה רבעים מהתלמידים לא יהיו תושבי כפר יונה. ניסיון ארוך שנים מראה לנו כי הקמת בית ספר מעודדת משפחות לעבור להתגורר בסמוך לו; אותו ניסיון מראה לנו כי מעבר של משפחות חרדיות לשכונות ויישובים חופשיים גורר במקרים רבים את שינוי צביונם של השכונות והיישובים.

רבים מתושבי כפר יונה חוששים משינוי הצביון של יישובם, ומהגבלת החופש ממנו הם נהנים לחיות לפי אורחות חייהם בעתיד; על כן התארגנו התושבים בוועד פעולה למניעת הקמת בית הספר במתכונתו הנוכחית. סיור בשטח, בנוכחות נציגי התושבים ומזכיר המועצה המקומית הראה כי קיים פתרון חלופי שירצה את תושבי הכפר ויאפשר את שיפור תנאי הלימודים של תלמידי ביה"ס "פני מאיר" – בנייה של בי"ס חדש על אותו שטח בו ממוקם ביה"ס הישן. אני קורא לך לפעול באופן שישרת את צרכיהם של כל תושבי כפר יונה וימנע הצתת סכסוכים בין קבוצות האוכלוסייה השונות, תחת השירות של צרכיו הפוליטיים של ראש המועצה.

חבל שמוסד גדול ומכובד שתרומתו כה רבה לחברה ולחינוך בישראל, כמפעל הפיס, יולך שולל בידי האינטרסים הצרים של גורם פוליטי מקומי, ובכך יצית  מאבק בין שכנים החיים עשרות שנים בשלום, במקום שיפעל לשירות צרכי התושבים ואכן יקדם את החינוך בישראל.

 

בברכה,

 

ח"כ ניצן הורוביץ

תגובות
שאלה
רעג, אבל במועצה מתבכיינים שהמאבק פוליטי, של שונאי דת, יהדות ודתיים...מה זה לא נכון?!?!?!?! הם הרי תמיד אומרים את האמת, כל האמת ורק את האמת...
15/10/2009 18:41:14
לא מאמינים לכם אתם משתלחים בתושבים אחרים
כאן אתם מפרסמים דברי פיוס ואחדות והערב, הרגע ממש, מצאתי ליד הבית שלי כרזה שלכם שאומרת "לא נהפוך את כפר יונה לכפר של חרדים". מי הם החרדים . האחים שלכם. האם הם מצורעים ? האם הם מנודים ? האם אינם יהודים כמותכם ? השכן שלי יצא החוצה ואמר לי "ראית?" הבת שלי חזרה בתשובה - חתני חרדי ונכדי חרדים - מי אלו הזבלים הללו שיוציאו את החרדים כאילו הם מוקצים ? נמאסתם \!! לכן מכאן !! נמאסתם ש/חצנים !! מתנשאים !! סנובים !! פשוט עזבו אותנו לנפשנו !! צבועים !!!
15/10/2009 20:10:19
דתי חובש כיפה
אה, אוקיי...אנחנו נלך מכאן...מה שתגיד!
15/10/2009 20:23:40
חרד מחרדים
עם יד על הלב, אני לא באתי לכאן כדי לחיות בין חרדים. דרך החיים של החרדים לא ראויה בעיני! לומדים תורה, חלק גדול לא משרת בצבא, נהנים מתרומות ומאמינים שהתפילות שלהם שומרות עלינו. לא תורמים ב-כ-ל-ו-ם למדינה ולא מאמינים בערכים שעליהם גדלתי. אני חוזר: לא תורמים למדינה ב-כ-ל-ו-ם. ושאני אהיה מובן - אני אדם מסורתי חובש כיפה סרוגה. שירתי בצבא, אני לא חושב שהמורים הם טיפשים (כמו המר"ן שלכם), אני לא חושב שהשואה היא עונש (כמו המר"ן שלכם) ועוד אלף ואחד דברים. אם הייתם חיים, מתנהגים ושומרים על הדת והמסורת כמו חובשי הכיפה הסרוגה - הייתי מקדם בברכה קרייה חרדית איזורית שתביא עוד חרדים שלא תורמים כ-ל-ו-ם למדינה. לחזור עוד פעם או שזה הובן? כשתתחילו ללמד אזרחות בפני מאיר נדבר...
15/10/2009 21:05:20
נקודת הג'י מייל
מה שכותב האיש הזה נכון. יש הבדל בין מה שאתם מפרסמים ןבין הכרזות. אתם מזכירים לי מסיתים כמו נגד רבין בזמנו. מה הסיםור נגד החרדים ? הסיפור נגד המועצה. והשקר הזה כאילו החרדים לא משרתים בצבא או לא עובדים הוא גם כן איזה הסתה פרועה. אצלי בעבודה יש שלושה חרדים שעובדים שניים מהם היו בעופרת יצוקה ובמלחמת לבנון השניה. תתחילו לעמוד מאחרי הפירסומים שלכם כי זה נראה כאילו כל אחד מושך את השמיכה לעיון שלו. אני הגעתי לפכפר יונה לפני 21 שנה - מעולם לא היה כאן מתח חברתי. למעשה ראש המועצה יצדק אם יתברר שיצרתם כאן סיכסוך.
15/10/2009 21:12:07
חרד מחראות !
אני חרד מחראות כמו ההוא שכתב שהוא חרד מחרדים. אם לא באת לכפר יונה כדי ליות עם חרדים תעזף מהמדינה בכלל. החרדים הן מגזר שווה זכויות כמוך. הן היהודים שנותרו במדינת המתיוונים שלך.
15/10/2009 21:14:19
חרד - המשך
והבהרה קטנה נוספת - אין לי שאופן אישי שום דבר נגד בית הספר שקיים היום ואני חושב שמגיעים לתלמידי כפר יונה החרדים התנאים ללמוד בצורה ראוייה. קרייה חרדית זה משהו אחר, וכשזה בא על חשבון כלל הושבים זה כבר פסול בעיני. יש גבול לציניות הפוליטית! ולג'י מייל - עד שראש המועצה החליט לעשות בכפר כבשלו ללא התחשבות בתושבים וברצונם הכל היה שקט ורוגע. מי שעשה את הבלאגן הוא ראש המועצה! איך אמר חבר המועצה עופר שלום בצדק - דרעי הוא הגורם לפילוג בכפר לא אף אחד אחר. את זה הוא אמר בפני הרבה אנשים! אולי יש מספר חרדים בכפר ששרתו בצבא אבל סטטיסטית הם מיעוט שבמיעוט! מה לעשות אלא העובדות! תעשה מבחן באזרחות לכלל תלמידי החרדים בארץ ונראה מה תקבל. חובשי כיפה סרוגה משרתים ברובם המכריע! בוא תתיחס לעובדות אלא ונראה מה יש לך להגיד. ודבר אחרון - זה שהחרדים אומרים "אנחנו הינו פה קודם" פשוט מצחיק אותי. התושבים החדשים הם אלו שהביאו את הקדמה לכפר. עד שהם באו לכפר יונה היה שם של מקום שגרים בו עבריינים.
15/10/2009 21:21:10
נקודת הג'י מייל
לחרד א'. כן, אבל אל תהפוך את זה למאבק בחרדים. אתה משחק לידיים של מי שמעוניין במלחמה מיותרת. לחרד ב'. תרגע !
15/10/2009 21:36:34
אליהו
לחרד מחרדים סלח לי אבל אתה מדבר שטויות איזה מקום של עבריינים  אתה מראה שאתה צר אופקים ושיטחי. כפר יונה לא היתה אף פעם כפר של עבריינים כמו שנתניה היא עיר של עבריינים חיים כאן אנשים בסבבה ואפילו במקומות יקרים יותר את האוירה הטובה שיש כאן אתם נסחפים והמודעות שלכם כאילו אתם לא נגד הותיקים זה בולשיט
15/10/2009 21:40:09
חרד
אליהו, אני לא ממש רואה שאתה מתייחס למה שאמרתי, תפסיק להתבכיין ותגיב לעובדות!!!! אתה חושב שהחרדים תורמים למדינה ככל? אתה חושב שהם יעברו מבחן באזרחות? מה אתה מקשקש וותיקים שמוותיקים... הוותיק היחידי שאני מכיר אישית הוא אפי דרעי - מה הוא תרם לכפר בשנה האחרונה מאז שנבחר? רק להתבכיין אתם יודעים... ולגבי צר אופקים - אני מזמין אותך למבחן בידע כללי, עם ישראל, יהדות, מדעים, אזרחות ומה שאתה רוצה. אני מזמין אותך אישית למבחן אחד על אחד, אותך ואת כל הוותיקים בכפר באיזה נושא שתבחר. נראה גם לפי רקורד אישי מה תרמת אתה למדינה ומה ושכמותי. קשקשן...
15/10/2009 21:46:36
הייתי בהפגנה
תנחשו מי התחיל עימות אלים? נכון! חרדי שבה להתעמת עם המפגינים! הוגשו נגדו מספר תלונות במשטרה. חשבתי שדרעי אמר שלא יהיו חיכוחים בין חרדים לתושבים....וזה עוד רק ההתחלה. שכולם יבינו מה ממית עלינו ראש המועצה!
16/10/2009 11:56:31
תושב
דרעי מפלג את האוכלוסיה! שיפנה את מקומו למישהו שמקשיב למרבית התושבים!
16/10/2009 18:09:41
תומך במפגינים
כל התמונות מההפגנה באתר www.KfarYona.com
16/10/2009 18:45:43
מיצ'ל
מה שבאמת חבל זה שראשי המאבק לא מפרטים את הכוונות הפולטיות שלהם להתמודד לראשות המועצה. מה שבאמת חבל שהם עושים ציני לשם כך באייל אורטל. מה שבאמת חבל שהקריה החרדית היא רק תירוץ. מה שבאמת חבל זה השקרים שהם מפיצים- כמו השקר על מה שנאמר בפגישה של ראש המועצה עם ח"כ הורוביץ.
16/10/2009 21:01:51
מיצ'ל תתעורר בן אדם!
הבחירות הן עוד 4 שנים!!!! נראה לך שמתכוננים כל כך מוקדם? אתה נשמע כמו דרעי הבכיין שטוען שזה פוליטי.... תתעורר! לגבי הפגישה שהיתה עם ניצן הורוביץ - אם דרעי חושב שמפיצים שקרים שיתבע אותם דיבה אם יש לו אומץ!!!! יש מכתב שיצא מניצן הורוביץ שמתאר בדיוק את מה שהיה בפגישה ביניהם! היה רשום שם שדרעי הודה בפניו שהקרייה היא איזורית ושהקמתה נבעה ממניעים פוליטיים נטו!!! שיתבע גם אותו! אתה מציג עצמך באור מגוחך של בכיין גם כן...!
17/10/2009 07:39:32
נחשון
אפי, לא יעזור לך. תשלח קבלנים ערסים, אנחנו נתפור להם ולך תיקים. אגב, קבלנים יקרים, תתחילו לחשוש, המשטרה והימ"ר מפשפשים ללא הרף במעשיכם.
17/10/2009 12:46:28
עודד
החרדים ..נטורי קרתא, אשכנזים, ש"סניקים... הם לא האחים שלי. *********************************************** גם אני מעשיראת עצמי בלימודי ערב ועל חשבוני בלבד מהכסף שלי. גם שיעורי קבלה עשיתי בערב על חשבוני.(התגובה צונזרה)
17/10/2009 12:55:00
ישראלי
הבחור המכוער שצעק לעבר המפגינים אתמול פלסטינאים וערבים, הזכיר לי בהתנהגות שלו במראה ובשפת גוף (התגובה צונזרה).
17/10/2009 16:19:27
אייל אורטל
במשחק של "מי כותב תגובות הכי מכוערות ולא מכובדות" - ניצחון מוחץ דווקא לתגובות של הדתיים.נראה לי שלבלוג נכנסים אולטרה חילונים שכל מה שיש להם זו שנאה וכושר ביטוי של מחררי ריב. הבורות, הדיעה הקדומה וחוסר ההבנה המוחלט שלהם בקהילה הדתית / חרדית כל כך בוטים שכשמחקתי את התגובה שאלתי את עצמי אם לא לבטל את היכולת להגיב. יש בשסנ"יקים קצינים בצה"ל מהנדסי תוכנה - גאונים במתמטיקה ופיזיקה וכל מה שצריך זה רק להכיר אותם. ההתנגדות להקצאת הקרקע מבחינתי היא רק בגלל מנהל לא תקין. אז ל"גאון האנטי דתי/יהודי שמתבטא כמו אנרכיסט זו - צא מזה !! ועוד דבר: תפסיקו לקלל - התכונה הזו מגעילה !! מי שבא בטענות לכמה ביריונים שלא יהיה לי ביריון בבלוג ...
17/10/2009 18:05:23
"אמא כועסת" הפנתה לבלוג כפר יונה מכתב המעלה תמיהות ושאלות באשר למערכת החינוך בכפר יונה.
 
כיום, כששאלת החינוך והקצאת המשאבים הם לשמחתנו, עניין מרכזי בהווית הכפר המקומית - נדרשות תשובות לשאלות הללו ונשמח, כמו תמיד אם יהיה מי שיענה.
 
הפעם נשמח לקבל תשובות ענייניות ולא דווקא מנוסחות על ידי יחצ"נים או גרפיקאים או עורכי דין.
 
נשמח לגלות שתקוותינו אינן לשווא.
 
 

זהו נוסח המכתב עימו חוזרים בשעות אלו תלמידי בית ספר עמל הבייתה!

להורים שלום רב,
בעקבות גילויי אלימות חוזרים ונישנים של הורה ותלמידה כלפי צוות המורים וההנהלה,
החליט הצוות להשבית את הלימודים מחר יום ד'
14/10/09 בין השעות 8:00-9:00 בבוקר
התלמידים יגיעו בשעה 9:00 לבית הספר

בכבוד רב,
וועד מורי ביה"ס.


ואני שחושבת שהכתובת מופיעה על הקיר.. ואירוע חמור זה יהיה סנונית ראשונה
לניסויים שעורכים ראש המועצה ומחלקת החינוך על חשבונם של ילדנו.
פשוט שואלת:
1. האם יתכן כי שוב, סדר העדיפות המעוות של המועצה והרצון "לחסוך" בהוצאות חינוך שכ"כ התייקרו
עם פתיחת בית הספר החדש, התיכון ושאר המטלות. היא הגורם
לשינוי "הסודי" הנוסף שהתרחש השנה במערכת החינוך הישובית - ולא מופיע בפלייר היקר של ראש המועצה.
לפיו הועברו ילדים ששהו עד היום במוסדות חינוך ייחודיים שונים, לכיתות בתוך בתי הספר הממלכתיים ובעיקר
בבית הספר הממלכתי הגדול והצפוף בכפר, מתוך תפיסה של "אנחנו נחסוך והם יסתדרו". ?

2. איך שוב שיקולים זרים גורמים להכתמת תדמיתו של בית הספר היסודי הגדול בכפר יונה.
בית ספר המנווט באופן בלתי אפשרי כמעט בין כיתות עמוסות לעייפה ותקציבים שקוצצו באכזריות לטובת
הפרוייקטיים החינוכיים "החדשים" של ראש המועצה. ומצליח למרות הכל להקנות רמה מצוינות לימודית טובה.?

3.כמה עוד אפשר להכביד על צוות המורים המסור של בית הספר העושה מלאכתו נאמנה
תחת תקציבים וגזירות מכבידים ומעיקים. כמה עוד אפשר להעיק על ההורים והתלמידים?

4. האם באמת חשבתם שאפשר יהיה להסתיר את זה וזה לא יתפוצץ מתי שהוא?

5. מדוע לא שובצה אותה תלמידה בחברת הוריה ישובצו בכיתות בית הספר הייחודי של כפר יונה
בו כיתות הלימוד לא עולות על 25 תלמיד וצוות המורים מסור ואמוני :-) (ולמי שלא הבין קוראים לו פני מאיר
או בהגדרתו החדשה ה"קריה החרדית"). ?


בקיצור בושה וחרפה למחלקת החינוך של כפר יונה ולעומד בראש המועצה
כולי תקווה שזעקה זו של צוות המורים תוביל לטיפול יסודי בנושא ולשיבוץ אותה תלמידה במסגרת המתאימה לה.

אמא כועסת

תגובות

 

בעקבות ההפגה שהתקיימה ביום שישי האחרון בכפר יונה אני מפרסם בבלוג שתי פניות לבלוג כפר יונה -
 
הפניה הראשונה היא של מי שבחר שלא נפרסם את שמו אלא את ראשי התיבות והפניה השניה היא של חווה לוי:
 
 
נ.א.
 
שלום לכם,
 
היום ערב חג מתן תורה מצאו כמה גורמים לזעזע את תושבי הכפר בתהלוכה שתגרום להם להתפרסם כמי שהוציאו את דיבת כפר יונה רעה.
 
את העיתוי לתהלוכה הילדותית שלהם הם לא יכלו לבחור טוב יותר. כבר אמרתי בעבר שכפר יונה לא תהייה חילונית כפי שאיננה חרדית וכל הסלוגנים שנבחרו הם סלוגנים של אנשים שאינם יכולים לראות את שכניהם המסורתיית או הדתיים חיים בכיף.
 
רוב הציבור בכפר יונה הוא נגד הקריה החרדית וגם פליירים שבמימון ציבורי לא ישכנעו אותנו.
 
אבל בין זה לבין תהלוכה ערב חג מתן תורה המרחק גדול.
 
יש מי שקפץ על העגלה והחליט להפיץ שנאה לגזענות באמצעות התגובות לבלוג הזה - הערות על אלוהים, הערות על קופים, הערות על רמת השכלה והכל השמצות, עלבונות והתנשאות שמקומן לא יכירנו כאילו במסווה של מאבק בחרדים כולם, כבני אדם או כיצורים נחותים.
 
כשזה חובר לתהלוכה ערב חג מתן תורה, ספר הספרים - הספר שעיצב וגיבש את עצם קיומנו כעם, ספר שיהודים הקריבו נפשם עבורו.
 
אני משוכנע שיש כמותי מאות אנשים שחושבים שהכרזות והאימרות נגד הדתיים או החרדים מיותרות. העיתוי אומלל ואולי, כדאי לשנות פאזה ולעדן את הטענות ולרכז אותן לנושא עצמו, כפי שגינוי התורה והדת מיותרים ויש להוקיע אותם.
 
לכן אני מבקש מהאופוזיציה ומהיוזמים של העניין להמנע מהמשך פגיעה בציבור הדתי / חרדי / מסורתי או חס וחלילה בתורה ולעסוק רק במאבק במה שמתווה מדיניות.
 
 
חג שמח,
 
 
 
 

חג שמח,

עצוב היום בכפר יונה, קרה דבר נורא ומביש , מה שלא היינו רוצים שיקרה באף מקום בעולם קורה כאן.

אני לא חרדית , אך כפר-יונה איננו כפר חילוני, לא היה אף פעם ולא יהיה .

כפר יונה , הוא ישוב יהודי לא חרדי אך גם לא חילוני אפילו אם כל התושבים החדשים בכפר יונה הם חילונייים. אף פעם כפר יונה לא היה ישוב חילוני כמו שלא היה חרדי.

בכפר יונה חיים יהודים מזרמים שונים ולא הייתי רוצה לסתור אף אחד ולא לבטל אף אחד.

בכל מקום בעולם כאשר אני רואה יהודי לבוש כחרדי אני יודעת שהוא יהודי ואינו מתבייש ומסתתר מפני יהדותו. אני יכולה לפנות אליו ולדבר איתו עברית.

הגעתי לגברלטר וראיתי יהודים (לובשי שחורים) , הגעתי לאנטוורפן וראיתי יהודים כנ"ל וכך גם באמסטרדם ואני מאמינה שבמקומות נוספים.


ההפגנה היום היא בושה לכפר יונה.

המתנ"ס הוא לא חילוני כמו שאינו דתי , האם חילוניות היא דת של שנאה? של איבה בין אחים. יהודי הוא יהודי באשר הוא.

כמו שבית הכנסת הוא יהודי ולא דתי למרות שהוא מקום תפילה גם הוא מרכז קהילתי , כיוון שהוא מקום אליו כל אחד מאיתנו יגיע אם ירצה או לא בשלב זה או אחר של חייו

בשמחה או בעצב.

בכפר יונה חיים יהודים יחדיו בלי שאף אחד ידחה את השני מראשית היווסדה.

היום הזה הוא בושה לכפר יונה.

מדוע מיעוט אינו זכאי למקום לימודים הולם? בגלל היותו מיעוט ?

אפילו אם יש רוב חילוני בכפר יונה האם יש לדחות ולהדיח את תושבי כפר יונה החרדים ? מה הבהלה הזו?

האם התושבים החילוניים של כפר יונה פוחדים מהתחרדותם ?

האם הם חוששים שמישהו עלול להדיח אותם מחילוניותם ?


בימים אלה חגגנו את חגי תשרי , את ראשית שנת תש"ע , את חג הסוכות והזמנו אל סוכתנו אושפיזין - אורחים

אני מאחלת לכולנו שנה טובה , שנת שיגשוג ,שמחה ואחוה שנשמח בשמחת אחינו בני כפר יונה ולא נשמח לאידם , שנשמח יחדיו ונרצה זה את טובתו של זה ולא את רעתו.

חוה לוי
תגובות
שאלה
מעניין מה בעל הבלוג שהוא תושב מסורתי חושב על שיירת המכוניות...האם הוא היה בעד או נגד?
11/10/2009 18:33:33
תומך במאבק
אל תהיה עצוב, אם תקום קרייה חרדית איזורית אתה תהיה הרבה יותר עצוב...
12/10/2009 17:58:12
שי רומנו
ערב טוב, אני שמח על התגובות שמופיעות כאן שמראות שגם אלה שנגד המחאות הציבוריות הם נגד הקריה החרדית. יתכן שתהלוכה בערב שמחת תורה נותנת לדברים נופך אחר ואם מארגניה פגעו במישהו בטוח אני שלא התכוונו אלה ניסו להעביר את המסר שעובר בשני אופנים מחאה ציבורית ובית משפט לשם שלך אותנו ראש המועצה ובשני מגרשים אלה הוא יפסיד. לדבריו של האיש היקר שבחר לא להיחשף אנו חברי האופזיציה תומכים במאבק הציבורי וגאים בו מכיוון שראש המועצה אינו מוכן להכיר בזה שהרוב נגד ופועל כשליט יחיד ולדבריו הנושא מקודם ממנעים פולטים טהורים. לשלאתך גברת לוי כן אנו פוחדים מהתחרדות כפי שקורה במקומות במספר מקומות בארץ ( אפילו ברמת אביב שנאבק בימים אלה על ציביונה). ולמיעוט יש היכן ללמוד להזכירך כיום לומדים בבית הספר 220 תלמידים מתוכם 110 מהכפר כ- 20 תלמידים בכיתה ( את יודעת כמה תלמידים יש בכיתה בעמל....) אני יודע שלא יצלח בידי לשכנע אותכם בצדק דרכנו אבל אם חפצי צדק אתם תבקשו מראש המועצה שבחרתם בו להקשיב לרוב ולהפסיק לנדב את הקרקעות של כולנו לצרכים הפולטיים שלו. שלכם חבר המועצה שי רומנו
12/10/2009 18:56:33
הרבי מטרוניותוביץ'
אני בכלל לא מאמין שמישהו יצליח למנוע את "שינוי הצביון" של מדינת ישראל כולה משום שמדובר בעניין של דמוגרפיה וכן: החרדים והדתיים מתרבים וזה לצינינים בעיני רבים אבל אין מנוס. אז שום מאבק מקומי לא ישנה את זה אלא אם החילונים המפונקים החומרניים והעצלנים יתחילו לעשות יותר משבעה ילדים בממוצע..... - הבכי והנהי שלכם לא יעזור כלום כי זה מתמטי - אז פה ושם תבוא לכם הצלחה אבל רבותי, תסתכלו סביב ותחשבו מה זה רמת אביב ? זכות קנויה לחילוניות וכפירה ? מי יכול לומר ליהודי אל תחייה כאן ? כתב טלוויזיה עלוב נפש ? אומן מתוסבך שעוד עתיד לחזור בתשובה ? משורר אלכוהוליסט ? חבר'ה תבינו שזו מדינה יהודית ולימוד התורה הוא חלק בלתי נפרד ממנה.
12/10/2009 20:08:41
אייל אורטל
עמדתי בעניין המאבק ידועה. אני תומך במאבק לביטול ההקצאה. הטעמים שלי לא נוגעים בכלל לחרדים / דתיים חילוניים . אין לי חשש מחרדים ואין חשש מדתיים ואין לי חשש מחילוניים. אני יכול לחיות עם כולם כי אני אכן אדם מסורתי ואני מאמין שהמסורתיים הם רוב מוחץ במדינה. אני נגד מנהל לא תקין. ההקצאה בעיני אינה תקינה משום שהיא חסרת פרופורציה ומוענקת כנראה בתמיכה לתמיכה פוליטית. בעיני זה אתנן. זה לא צורך. אין מספיק תלמידים כדי שיוקצו להם 9.5 דונם !! אין סיבה להקים כאן מרכז חינוך חרדי אזורי - אין לו קהל כאן בכפר ואין טעם להביא קהל כזה מחוץ לכפר. יחד עם זה אני מסכים שיש כרזות צורמות של המתנגדים שהיו ועודן מיותרות, גם אני השתתפתי בתהלוכה ובמחשבה שניה אפשרי אולי היה לקיים אותה אחרי חג מתן תורה, אני אישית, לא השתתפתי בתהלוכה כנגד התורה או יהדות בכלל, להיפך, אני חושב שיהודי טוב הוא מי שמשאבי הציבור חשוב לו כבבת עינו והוא לא נותן יד להשחתתם עבור פוליטיקה קטנה. מצד שני יש חופש ביטוי במדינה ומי שרוצה לומר שטויות, שיאמר. מי שרוצה לשפוט את השטות מוזמן לשפוט אותה וזו הדמוקרטיה. חבל לי שיהיה מי שינצל את הקיצוניים כדי לתאר אותם כמייצגים את הכלל. חבל לי שנושא מאוד צודק עלול להנזק בגלל מי שמנסים להפוך אותו למאבק בין מגזרים. אין מאבק כזה. יהיה נכון להודיע שראשי המאבק מתנערים מכרזות ותגובות קיצוניות ושזו אינה מטרתם. יהיה נכון גם שראשי המאבק יעשו מעשה בעניין הזה ואני הבנתי הבוקר שאכן יעשה כך.
12/10/2009 20:40:08
נקודת הג'י מייל
לי נראה שראשי המאבק עצמן מקצינים אותו בכוונה אולי בגלל יעוץ שקיבלו ואולי פשוט כי הם עצמם קיצוניים מידי. אם היו פוליטיקאים מנהלים אותו הם היו יודעים בודאי שבסופו של דבר הם חייבים להמשיך לשבת יחד. אני בכל אופן מרגיש שיש כבר מנת יתר של חומר בעניין הזה וכדאי לרדת מהעץ כולם !
13/10/2009 14:18:14

הרעיון להכניס לבלוג כפר יונה מסלולי הליכה וריצה מתרוצץ לי בראש כבר הרבה זמן. אבל הוא היה בלתי ישים אלא עד שהחלפתי מכשיר סלולארי וחיברתי את עצמו לתוכנת ספורט טרייקר של נוקיה.

עכשו אפשר להכנס לכאן גם את המסלול עצמו את האורך ואת הזמן ובהמשך גם לבקש מהגולשים לשלוח אלי מסלולים משלהם.

המסלולהראשון שאני מפרסם הוא מסלול ריצה עבורי ויכול לשמש גם כמסלול הליכה למי שמעוניין ללכת יותר משעה.

הוא מעגלי מקיף את כפר יונה - לא את כולה, ומאפשר קיצורים והארכות ככל שנרצה.

המסלול מתחיל מגבעת אלונים - יוצא לכביש 57 מזרחה - לאורך מסלול ההליכה (שלצערי מוזנח מאוד ונראה שלא מתייחסים אליו ולנקיון שלו ) נכנס לתוך כפר יונה דרומה, פונה מערבה חוצה את רחוב רמב"ם, עובר את ההדרים - חוצה את הכביש לכיוון הכניסה לבית ספר הדר עולה דרומה לנחל דן וחוזר משד' רבין.
 
אורך המסלול סה"כ 7.2 ק"מ.
הנקודה הנמוכה ביותר ברחוב ההדרים גובה 52 מ' מעל פני הים.
הנקודה הגבוהה ביותר - נחל דן מעט לאחר נחל פולג 81 מ' מעל פני הים.
סה"כ צעדים 7092.

מסלול הליכה
 
 


הצג את mekifkfaryona במפה גדולה יותר

 
עכשו נותר להכניס לכאן כמה שיותר מסלולים מעניינים להליכה - ריצה - רכיבה שיוצאים מכפר יונה ואשמח לקבל מכם המלצות לפסום בבלוג כפר יונה.

אז מי שיודע, מכיר, יכול להנחות וללמד את תושבי כפר יונה על לאן לצאת בשעות האימון היומי או השבועי , טיולים וכיוב', מוזמן לשלוח לבלוג.


אבל לצערנו גם על מסלול ההליכה / ריצה הזה יש מה לומר וחשוב לומר כדי שמישהו יקרא את זה ויקח את עצמו החוצה כדי לטפל במפגעים הקשים שיש לכל אורכו.


והנה חלק מהם:
 

 

 

 

 

 

 

 

image_173

 

 

 

שביל ההליכה/ ריצה על כביש 57 הנתיב מצטמצם עד שאין מקום לרץ אחד לרוץ וקיימת סכנה של נפילה לכביש הסואן

 

 

 

 

image_179

 

 

 

קצת תשומת לב והרחבת מסלול ההליכה /ריצה היו מונעים סכנת נפשות

 

 

 

 

 

image_183

 

 

 

לכלוך לכל אורך המסלול שמקביל לכביש 57 - בין הצמחים, לאורך הקיר, מאחרי הספסלים ואיפה לא

 

 

 

 

 

 

image_188

 

 

 

 

 

image_191

 

 

 

זבל, לכלוך , אשפה וכל סוגי הפסולת

 

 

 

image_192

 

 

 

מחראת הכלבים האזורית ....


תגובות
ראשי המאבק כנגד הקמת הקריה החרדית בכפר יונה מגבירים את המחאה וביום שישי הקרוב תתקיים תהלוכת רכבים במחאה על ההתעלמות מהרוב המוחלט של תושבי כפר יונה המתנגדים להקמת המרכז החרדי האזורי "מטעמים פוליטיים" ושלא על פי צרכי הישוב.

הציבור, שעד כה גילה ערנות רבה בכל הנוגע למחאה - מתבקש שוב להגיע ולמחות כדי לעורר את החלק שעדין אינו מודע לתוכניות המוזרות שנרקמות ברשות המקומית.


 

kiriya_1
 
 

תגובות
למי שלא מצליח לקרוא מהתמונה
יום שישי הקרוב 09.10.2009 בשעה 08:30 השיירה תצא מרח' דן פינת רח' פולג (מול אולם הספורט). בואו להראות שאכפת לכם מעתידכם ושה"שריף" לא יקבע עבורכם את החיים!
06/10/2009 08:23:37
נקודת הג'י מייל
אני מגיע !
06/10/2009 09:26:43
גדי
גם אני מגיע
06/10/2009 10:20:30
כפר יונאי מסורתי
אנחנו נבוא בעלי ואני נהייה שם אם לא יהיה אירוע יותא מהכלל.
06/10/2009 14:54:36
תושב כפר יונה
עצוב לראות שזה מה שמעניין אותכם לעשות הפגנות כנגד קרייה חרדית לגרום למלחמת אחים רק ריבים ובלאגן אתם יודעים לעשות קחו את הכוח החזק הזה שיש לכם ותפגינו אותו לדברים טובים להחזרת החייל החטוף להסדיר דברים ואני מבטיח לכם שאם ההפגנה הזאת לא מאושרת ע"י המשטרה אני אישית דואג שתגיע לשם משטרה ו"ראשי המאבק" ישלמו בהתאם
06/10/2009 19:46:23
חבדני"ק מקומי
הגיע הזמן שהאפליה כנגד חב"ד בכפר יונה תגמר כבר למה כל ההצגה של ראש המועצה זה אפליה אחת גדולה ואנחנו נמצאים במקום שאפילו בעזה אין אותו תבואו לראות כבר נמאס
06/10/2009 21:16:30
נקודת הג'י מייל
באירוע הזה תראו איך הקב"ט של כפר יונה מתפקד היטב ... סתימת פיות ? אולי יוציא לנו צו מינהלי ...
06/10/2009 21:17:38
כפר יונאי
לתושב כפר יונה המאיים גם אני כפר יונאי כפי שאתה מבין - דברים חיוביים זה סילוק ההחלטה המטופשת להקים כאן מרכז חרדי אזורי. דברים חיוביים זה לפעול בדרך דמוקרטית ולא לסתום פיות. דברים חיוביים זה לטפח את החינוך בכפר ולא לשלם אתנן פוליטי. דברים חיוביים זה להקשיב לציבור ולהיות שליח נאמן שלו. דברים חיוביים זה לא לאיים. דברים חיוביים זה להיות פעיל עבור כלל הציבור לצאת מהקונכיה ולעשות בהתנדבות למען החברה. לעומת זאת דברים שליילים זה לא להביא לכאן ציבור רק כדי לגבות מיסים ולזלז במשלמי המיסים אחר כך. דברים שליליים זה לסתום פיות באמצעות מסרים מאיימים. דברים שליליים זה לא לאפשר לדמוקרטיה להתקיים. דברים שליליים זה להיות בשלטון ולמשול 30 שנה +. דברים שליליים זה להציב בתפקידים ברשות "עושי דברו" ולא אנשים חושבים עם ראש פתוח. דברים שליליים זה לא לעשות ראורגניזציה ברשות המקומית במשך 30 שנה פלוס. דברים שליליים זה להשאיר את הבמה רק לאופוזיציה ולתושבים המבולבלים ולא לענות לשאלות לגיטימיות בכל מקום שהן נשאלות. בעיני רשימת הדברים השליליים של ראש המועצה שלנו ארוכה מנשוא. רשימת הדברים החיוביים שעשה קצרה עד כי בלתי ניתן להבחין בה.
06/10/2009 21:33:36
מיצ'ל
אתם מסיתים באמצעות הבלוג לא שונה מהתנועה האיסלמית. להתבייש.
06/10/2009 21:52:07
מאיר
אני גם מגיע
06/10/2009 22:28:45
תושב היישוב
לתושב העלוב שיזמין משטרה..... על גופתי תקום כאן קריית חינוך חרדית, האדם העומד בראש לא יצלח וישלם את המחיר בבחירות הבאות. הוא הולך הביתה עם חבורת הקומבינטורים שלו וכדאי שיתחילו לחפש עבודה חבורת הבטלנים הללו. את הכיסא אתה יכול לקחת הביתה איתך, "שריף" את התג תשאיר למישהו אחר. הכפר מלא באנשים אינטיליגנטים, אנשי רוח, מדע...עו"ד אנשי צבא ומה לא, את הקומבינות של פעם כבר קשה להסתיר מציבור כזה. אני לא אתן לבערות עוני ונחשות לשלוט במקום מגוריי ולא אתן להשקעה הכלכלית שלי לרדת לטמיון. יש מי שחושבים שאם אין חינוך דתי, יש רק סמים. ניוז פלאש, הורים יקרים, סמי ש"ס הם מסוכנים לכולנו למדינה כולה, שטיפת מוחות וזריעת אופוריה ובטלנות בציבור שנהיה טפילי . זו הדרך שבה המדינה תיכחד. המשאב האנושי הוא הדבר היחיד שיש לנו כאן, את מרכולת הדת לא נוכל להציע לשווקי העולם ובוודאי שלא נוכל להילחם באמצעותם, יש מי שחושבים שכן או רוצים להאמין שכך ודואגים לשטוף את מוחם של כל מי שניקרה בדרכם. לקחת קרקעות ציבוריות ולעשות בהן כבשלו, איזו חוצפה , איזו גסות רוח והתנהגות של עבד כי ימלוך ראיתי מהאדם הזה היושב בראש המועצה. תגיד תושב שמזמין משטרה.... יש לך ילדים ? יש לך אדמה בשבילם ? אתה חלק מהקומבינה ? קבלן ? אתה משלם ארנונה ? אם אתה לא בקומבינה אז דע לך שהברדק הוא גם על חשבונך ואם אתה חלק מהקומבינה, שב בשקט, תתחיל לחפש עבודה גם אתה.
06/10/2009 22:31:58
אילן
מיצ'ל הנכבד אולי תסביר היכן אתה רואה כאן הסתה ? איפה יש כאן הסתה ? מישהו מבקש מהאנשים כאן לעשות דבר מה לא חוקי ? מה החרדה הזו שעוטה את חסידי ראש המועצה ? כתב כאן משיהו שידאג אישית שתגיע משטרה כדי "לטפל" בראשי המאבק וכנגדו אתה לא אומר כלום... - איפה ההגינות שלך ? אומר כאן משהו מחב"ד שיש כנגדם אפליה ושהם לא מקבלים כלום ולומדים כמו בעזה ? מה כאן הסתה ? ובאמת יש במה להתביש - בושה וחרפה אפילו. ההתנשאות והיהירות בלתי נסבלים.
06/10/2009 22:35:17
מיצ'ל
אילן, לא ממך ולא מחברך אשמע נאום על יהירות. המאבק שלכם הוא לא על הקרייה החרדית אלא מאבק בראש המועצה. היום זה הקריה מחר זה שער הכניסה ליישוב, לפני יומיים זה היה התיכון. יש כאן דפוס של מסיתים שעושים מזה רווח פוליטי ולא חשובה הסיבה. אתה תמים אם אתה חושב אחרת. אם זה היה מאבק "רק" בקריה החרדית המאבק היה צריך להיות גם מול מפעל הפיס שנותן את הכסף. לא בכדי הכניס אייל את ה"קומבינה הפוליטית" של ראש המועצה, ההתמקדות היא בראש של ראש המועצה ובכך עוסקים כל הטוקבקים, על זה בנויה הקריירה הפוליטית של ישראלה אבישי ובאי כוחם. את המאבק היה ראוי לכוון לקריה עצמה, אבל מכוונים גבוהה יותר כדי לערער על תוצאות הבחירות. אז אנא ממך, חסוך ממני את ההתחסדות שלך, ולפחות תקראו למאבק בשמו. ורק כדי לנקות את השולחן- אני מתנגד לבית ספר של המגזר הדתי (או כפי שאתם קוראים לו בשם המגמתי- קריה חרדית), ולא פחות אני מתנגד לדרך שהמאבק מנוהל ומה מנסים באמת להרוויח ממנו. קופון פוליטי.
06/10/2009 22:43:16
תושב גאה
את מלחמת האחים יוצר ראש המועצה. אתה מכיר שכונות שסגורות לחילוניים בלבד ? את הגטאות יוצרים אנשי הציבור הדתי שלא מאפשרים לחילוני לחיות בקרבם, הם נעלים, קרובים לאלוהים...כמה שחצנות, כמה עליונות.... היפה הוא שכל זרם יהודי גם מתנשא מעל זרם יהודי אחר. למשל - הידעתם כי מעמדו של החוזר בתשובה הוא של סוג ב' בקרב החרדים ? לנצח. גם אם יהיה אדוק ומחמיר ומה לא. מזכיר לכם משהו? היהדות שייכת למי שרוצה, גם לחילונים ולקונסרבטיבים ולרפורמים וגם לי אם בא לי. האדם החילוני, מאמין פחות או יותר לא מסמן לעצמו דרגות קירבה לאלוהים כמו אדם דתי שחובש כיפה סרוגה, ארוגה, שזורה או אפויה בצבע לבן, שחור, שחור קטיפה, כובע, כובע גדול יותר. תבדוק את עצמך ותראה אם אתה אדם חושב וחוקר או סתם אדם שזורק סיסמאות דפוקות. כמה שינאה ריחוק שחצנות נעלות וגזענות הביאו לנו הזרמים השונים עד כדי מלחמה זה וזה וחורבן בית. ולא, לא החילוניים עשו את זה, בדיוק כשם שהבלאגן בירושליים אינו בין דתיים לחילוניים (החניון הוא תרוץ עלוב) כי אם הפגנת כח של זרם חרדי קטן מול הקהילה החרדית.
06/10/2009 22:45:19
אדם חיובי
מיצ'ל !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! אתה מודע לזה שבית הספר הוא של ש"ס ? רשת שמגדלת ***************** ? לא דמוקרטיה לא אזרחות טובה ובטח לא מדעים או תרומה לכלל כי אם תרומה לראשי ש"ס. אתה מבין שהתהליך הוא לא תקין ? נעשה במסווה וללא שום הצדקה. אתה מבין שזו לא פעם ראשונה ? אתה מבין שאני לא איש פוליטי ואני כ"כ טרי פה שאני לא מכיר את הנבחרי ציבור האחרים? אבל זה האחרון אפי, דאג שאכיר אותו. כל מי שעושה יד אחת עם ש"ס מבחינתי פוגע במדינה בחירות ובדמוקרטיה ופוגע בי ישירות. כנצר למשפחה מאוד וותיקה בארץ כ-200 שנה, משפחה של מייסדים, מייבשי ביצות, לוחמים, שמעתי את סבי ואת אבי ואת תחושותיהם..... אזני כבר שמעו על הבטחות שניתנו פה לציבור שבעתיד תיבנה פה שכונה דתית. שכונות כאלו שמסתגרות בתוך עצמן , כי כך רוצה הקהילה ובזה היא בוחרת, ציבורים שמתנתקים מן העם ומהכלל. על ימין ועל שמאל קמים פה בתי כנסת מאולתרים לא חוקיים והבל תחת עצימת עיניים. שוב ושוב נאלצים אנשים פרטיים להאבק בהתנהלויות פיראטיות/עברייניות. הדבר הזה קורה בכל פינה בארץ ונלמים בזה בת"א ירושליים רעננה פ"ת ראש העין והיד עוד נטויה.... חייבים להפסיק ולעמוד איתנים וללחום במי שבאמונתם מקרבים את הגאולה ובמי שבאמונתי מקרבים את הקץ לקיומנו כמדינה דמוקרטית חופשית או בכלל. יש כאן כעס על אפי שמאפשר את זה אבל כמובן שהמאבק הוא נגד הקרייה החרדית. (התגובה צונזרה)
06/10/2009 23:00:40
אחד שמגיע
לא משנה מי בעד ומי נגד... המקום מתנהל רע מאוד, דרושה רפורמה רצינית. האיש העומד בראש הוא חלק מהבעייה והשריש אותה גם. הוא בטח לא יביא פה שינוי. דרעי צא לפנסיה כי ממש נמאס ***** לנו ממך. ****** מלראות אותך על הבמה, אדם **** או כמו שכתבו "*********", ****** עם מנטליות של ******* ******* של צה"ל. הקומבינה נחשפה ויש לתת עליה את הדין. נושא מפעל הפיס הוא חתיכת סוגייה גם כן ומקווה שיטופל בחומרה.(התגובה צונזרה)
06/10/2009 23:35:32
מיצ'ל
אז תקראו למאבק בשמו ואל תנהלו מאבק מסווה.
06/10/2009 23:49:49
לראש המועצה ולשאר המתבכיינים
מתי תבינו? הבחירות הן עוד 4 שנים!!!!!! אם ראש המועצה הצליח להקים עליו את כל הכפר כנראה שמשהו באמת מסריח!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! יש אנשים שטובים בבכיינות ובתלונות על קיפוח, ויש כאלה שעושים. זה כל ההבדל.
07/10/2009 06:27:57
אייל אורטל
לתושב הגאה ולמיצ'ל - אני לא רואה במאבק מאבק מול הדתיים או מול ש"ס. להבדיל מכמה מגיבים כאן אני אין לי טענות לש"ס שמוציאה את התמורה לתמיכה שלה בראש המועצה - כרגיל בפוליטיקה הישראלית, מראש המועצה. המאבק אינו בין חילוניים לדתיים, והדת לא עושה לי שום דבר רע. אני עצמי מסורתי ואחראי בחיי להקמת מוסדות דתיים בכיף ובשמחה. אני נגד ההחלטה של ראש המועצה. אני נגד חוסר הסבירות בהקצאה של 9.5 דונם. אני נגד הפיכת הכפר למגנט אזורי לחינוך החרדי ואני גם תמהה על הקשר הפוליטי בין מפעל הפיס לשר ולרב של המוסד הדתי. מצד שני, מיצ'ל, קרא את הדיווח מהפגישה בין ח"כ הורוביץ לבין ראש המועצה. אולי תגלה שאתה טועה. אולי תגלה שמה שאתה רואה כאן אינו הסתה אלא קריאה למאבק. אולי זו זכותם של חברות במדינה דמוקרטית להתארגן ולגרום לשינוי. מה הפלא ?? אחרי האדישות וההתעלמות מהבקשות של ציבור ענק שהוא ללא ספק רוב עצום, לשנות החלטה - אז אנשים כועסים ומגיבים. גם אני לא מסכים להשמצות מיותרות וככאלו הן ימחקו.
יש בכפר דתיים רבים שתומכים במאבק - יש אפילו חרדים שתומכים במאבק. יש גם, מתברר אנשי חב"ד שתמהים על המדיניות המפלה בינם לבין ש"ס - מה עוד צריך כדי להבין שהמאבק הוא על ניהול תקין, על פוליטיקה נכונה, על יחס והתייחסות לציבור גדול ולכן הוא כל כך צודק.
07/10/2009 07:12:31
תומך בדרעי
אני תומך בדרעי לחלוטין ובצורה עיוורת! האיש הקים את כפר יונה! כל הכבוד לו! אני דווקה מקווה שלא יתלוננו במשטרה היות וזה ישרת את תומכי המאבק! ברגה שהמשטרה תגיע ויוגשו תלונות נגד האנשים בשיירה זה רק יחזק את המאבק בטענות של "סתימת פיות" וזה גם יגיע לתקשורת הארצית מה שממש לא טוב לדרעי! כל הכבוד לדרעי ולתומכי ש"ס! הם אלא שהיו בכפר לפני כולם ומגיע להם אפילו על חשבון התושבים החדשים שהגיעו רק לאחרונה לכפר! הכפר מנוהל ביד רמה ע"י ראש המועצה שנבחר בדיוק לכך! דרעי היה וימשיך להיות ראש המועצה האהוב שלנו! בזכותו ובזכות הקשרים שגרמו לפיתוח הכפר מחירי הדירות עלו! מצידי, שיבואו עוד ועוד חרדים לכפר! הם גם יצביעו בקול גדול בבחירות הבאות ודרעי בעזרת השם ימשיך להוביל את הכפר לפי דרכו! כך היה וכך יהיה!
07/10/2009 09:38:51
אלוהים
תומך בדרעי. אתה מצהיר על עצמך כעל עיוור. אתה גם לא ממש משכיל וזה די מסתדר. רק לפי שגיאות הכתיב שלך אתה מסגיר את רמתך. אגב, מתי למדת להפעיל מחשב ? מישהו כבר שאל קודם אם מע" החינוך של ש"ס לימדה אותך את זה והאם אנשי ש"ס הם אנשי הייטק וטכנולוגיה. דרעי לא קידם שום דבר, גם תלמונד פרדסיה עין שריד צור משה ושאר היישובים באזור כולל גן יאשיה ומושבי עמק חפר קפצו במחירים. התהליך הוא בשל יציאת דור צעיר אל מחוץ ליישובי המרכז בשל מחירי הדיור שם ומחסור בדיור ועקב רצון בפיסת קרקע, תוסיף לכך את כביש 6 שעשה את אותו דבר ליישובי גדרות למשל. אתה ****** ***וכנראה מקורב לצלחת עם ה**** ולכן נמשכת אליה.
התגובה צונזרה
07/10/2009 10:05:25
תושבת שפויה
אני נגד הדת ועבודת אלילים מכל סוג שהוא ונגד ראש מועצה שכורך עצמו עם אנשים ******* שכאלו. גם קולי יישמע פה. דרעי, ******************************************************** ******** *********** (התגובה צונזרה)
07/10/2009 10:10:48
מגיב
אדון מיצ' לימון, אני מקווה שאתה קורא מה שכתבו לך. עשה את שיעורי הבית שלך. שכנך מיצ' פטל.
07/10/2009 10:13:42
אחד מכפר יונה
לזה שמכנה עצמו אלוהים. אני תומך במאבק אבל אין לי שום חלק איתך. כל התגובות שלך הן רוע גלום. אתה משייך את הדעת וההשכלה רק לאתיאיסטים וליסטים אחרים. הדיעה הקדומה שלך, הפרימיטיביות והצביעה של הכל בשחור לבן רק מלמדת על השטחיות שלך ושל הדיעה שאתה מיצג. היהדות בולעת אותך בחוכמתה והשורשים שלך בוכים למשמע הרפש שאתה מטיח בדת. כל פעם באמצעות כינוי אחר. יש אפשרות אחרת - לכבד את מי שבחר בדרך הדת ויחד עם זאת לפעול למען מנהל תקין. זו האפשרות שאני בוחר. אין לאנשים סיבה לחשוב כמוך שכל מה שקשור ביהדות הוא רע - להיפך, דרכי דרכי נועם ונתיבותיה שלום. זה אתה שבוחר ללכלך ולהטיח רפש והיה נכון למנוע ממך את ההסתה הזו וזה אתה שמכוון כלפי הדברים שאתה אומר כעסים ותגובות קשות. אין כל חוכמה במה שאתה אומר - אתה רשאי לחיות את חייך כפי שתרצה בד' אמותיך ובלבד שלא תפגע באחרים - אתה רשאי להאמין לבודהה למהרישי יוגי ולמוחמד או לחומרנות ולחיי העולם הזה ככל שתרצה. רק תפסיק להשמיץ ולהכליל הכללות של ילד בן 12. חבל שיש כמותך אבל אפשר גם להתגבר על השנאה שלך ולהמשיך לתמוך במאבק. ולראשי המאבק - תסירו מעצמכם אנשים כאלו שרק מקנטרים ומכפישים כי אז יזהו אתכם עם השונאי חינם הללו.
07/10/2009 11:03:19
מיצ'ל
למגיב (אבישי ברעם לפי משחקי הלשון הלא מוצלחים) אני את שיעורי הבית שלי עשיתי מזמן. הבעיה שלי היא לא עם המאבק עצמו, כמו שכבר הבהרתי, הבעיה שלי היא הדרך בה המאבק מנוהל וברמה שהוא מנוהל- ברמה של מנהל הסעות. אתם מסתירים מידע, מסלפים מידע אחר, מסיתים בפורומים סגורים. זה לא דמוקרטי וזה לא מכובד. פה זה הבית שלנו, יש דרך לנהל מאבק וזה לא בצורה הזאת. ולתגובה של "אלוהים" אני לא אתייחס כי היא מרשעת, מתנשאת ומתעלמת מהנקודות שבמחלוקת. אלה הם התומכים שלך, אשכנזים, שמאלניים, שיורקים על כולם. תתביישו לכם, אתם שוסעים את הציבור כדי לעשות הון פוליטי.
07/10/2009 11:52:49
המלאכית גבריאלה
אני אינני אבישי ואתה מכליל ומסיק מסקנות. אבי עלה ממרוקו ואילו אימי היא חצי פולניה וחצי רומניה. בבחירות לכנסת האחרונה בחרתי בליברמן. אז עכשיו אמור לי האם אני אשכנזי או ספרדי או יהודי או מה, אולי ימני..... אני אדם. אדם שמאס בחיבור בין דת למדינה. כל זמן שיש הקשר מסוכן שכזה, יעשו הון פוליטי אנשים כמו זה המכהן וחבריו בש"ס כגון הרב המגרש או חבריו הצנועים שמהווים מקור השראה לצניעות עם מסוק ומכוניות פאר או אולי השראה אחרת בנוסח ישיבה בכלא של לא אחד ולא שניים. אנשים מסוג זה מביאים אותנו במהירות אל פי התהום. יש גם יהודים ומאמינים שאינם מתפללים ואינם חובשי כיפה.
07/10/2009 13:20:24
עמי
לא הייתי נותן לאנשי חב"ד או ש"ס עוד ס"מ בכפר יונה. אלה שתי תנועות מיסיונריות עלובות שבאות להחליף את אלוהים.חב"ד המליכה את מלך המשיח וש"ס המליכה את הרב עובדיה יוסף. שתי התנועות תומכות בהגדלת אחוז הנזקקים למען התחת שלהם ואין כאן שום אידאולוגיה. גם דת צריכה להישאר שפויה ושום תחפושת לא עושה את היהודי צדיק יותר.נגד קריה חרדית ע"ח משלם המיסים בכפר יונה.ומך במאבק הצודק !!
09/10/2009 08:22:37
חזי
ראיתי את ההפגנה שלכם היום אני לא זוכר בחיים שלי שאפרים דרעי הוציא כל כך הרבה אנשים מהבית באמצע יום שישי כדי להפגיש אותם עבור משהו מיוחד. אני חושב שלא יעזור לכם שום דבר כי אצלו זה כנראה יעבוד הפוך למרות שהוא עוקב אחרי הכל בדאגה - הוא יקשיח את ליבו לפי דעתי ככל שיענוהו ככה יתעקש.
09/10/2009 10:55:22